Poudarjamo! Avtor besedila ni Šaleški študentski oktet! Ustvarili so ga naši someščani. Z odgovori na vprašanje: “Kaj vas v Velenju moti?”

S takšnim uvodom je osem fantov oz. mož iz Velenja in okolice v svet pospremilo videospot, ki je že v prvem mesecu svojega bivanja na Youtubu požel blizu 60.000 ogledov.

No, priznam, že mojih je kakih 10 …

Najverjetneje ne gre za čisto pravo mladinsko delo

Za spot mi je povedal Uroš Kuzman, nekdanja legenda Mladinske komisije Planinske zveze Slovenije. Tretji z leve na začetni postavitvi. Oče dveh otrok, doktor matematike, asistent na faksu. Večino prehodov v odraslostje torej že dal skozi. In tudi lepo kariero v mladinskem delu, kjer sva se tudi spoznala.

Domnevam, da je v podobnih življenjskih stanjih tudi ostalih sedem.

Spot moje pozornosti ni pritegnil zato, ker bi ga naredili mladi ljudje. Pritegnil jo je, a) ker od Uroša povečini pridejo kakovostne stvari, b) ker je zabaven in c) ker se mi zdi fantastična ideja za udejanjanje družbene participacije tudi z mladimi. Ima kar nekaj lastnosti, ki jih pričakujemo od dobre družbene pobude.

1. Jasno sporočilo

Sporočilo spota je konkretno in jasno – razumljivo vsakomur.

2. Humor

Kadar aktivno participiramo, smo pogosto zaskrbljeni. Razumljivo. Če nas pojavi, katerim se zoperstavljamo, ne bi motili, bi najbrž raje ostali v coni udobja. Prav zato imajo družbene pobude, ki vključujejo tudi humor, toliko večjo pozornost.

3. Odprtost za vključitev

Iz vsebine samega besedila je moč razbrati, da gre za veliko skupino nazorsko zelo raznolikih meščanov, kar pobudi daje dodatno težo.

Ključno pri splavljanju družbenih pobud v javnost je vprašanje, koliko ljudi bo prevzelo lastništvo nad določeno pobudo. Koliko se jih bo z njo poistovetilo do te mere, da jo bo vzelo za svojo. Pri tej to ni težko. Poslušalcu daje občutek, da se bo tudi zanj našlo mesto.

4. Predanost

Da posnameš tak videospot, se ti mora res dati. Kar nekaj ur dela, vztrajnosti, piljenja in počasnega napredovanja proti popolnosti je potrebno, da nastane končni izdelek.

Fantje so v izdelek resnično vložili tisto, kar je v njih najboljšega. In ob takšnem pristopu je možnost, da dobiš slednike, veliko večja.

To, da daš od sebe najbolje, kar imaš, je edina prava pot za doseganje družbenih sprememb. In, kot vidimo, tudi za zabavo.

 Ko gre zares, so stvari seveda drugačne

Prvi namen pričujočega spota najbrž ni bil protestirati, ampak vendarle zabavati se. Ko gre za resno družbeno participacijo, stvar težko predstavimo tako vabljivo.

Dvomim tudi, da Mileram namesto kajmaka in pasji drekci Velenjčane skrbijo bolj kot vprašanje, ali bodo v prihodnje še imeli službe, kot stopnja kriminala (ne pozabite, tudi znameniti Požigalec prihaja od tam), različne oblike zasvojenosti in podobne resne reči.

 Pa vendar …

Izdelava videospota kot metoda za doseganje aktivne participacije med mladimi je odlična ideja. Vredna posnemanja!

Fantje, če odmislim porka madono na koncu (prepričan sem, da vam je Marija tudi to svinjskost oprostila, saj se borite za dobro), imate ob vaših naslednjih umotvorih mojih nadaljnjih 10+ klikov na Youtubu.

Razmislil pa bom tudi o tem, kako prakso udejanjiti na našem multimedijskem centru na Socialni akademiji.